เห็นทีมผู้สร้างThe jungle book บอกว่าใช้Unity ในการทำหนัง
โดยใช้จอยสติ๊กควบคุมเสือเชร์คานในUnity3D
จากลิ้งค์นี้
https://www.facebook.com/unity3d/posts/10153854467386773
ก็เลยสงสัยว่า Unityมันถูกนำมาใช้กับขั้นตอนไหน
ขั้นrenderแบบRealtime แล้วเอาไปใช้เลยหรือเปล่า
หรือแค่แอนิเมทเฉยๆ
แล้วถ้าเอาRender แบบ RealtimeของUnityมาใช้ แล้วภาพมันจะสวยระดับภาพยนต์เลยเหรอ (ปกติเห็นทำแต่ฉากก่อนเข้าเกม ซึ่งก็ไม่ค่อยเนียนเท่าภาพยนต์)
อย่างหนังFinal Fantasy: The Spirits Within ยังต้องเรนเดอร์วันละ3-6วินาที ต่อคอมหนึ่งเครื่อง
แล้วถ้าRenderแบบReal time แล้วภาพมันจะสวยเหรอ? หรือว่าต้องเอาไปrender หรือทำอะไรต่ออีกรึป่าว หรือเอามาใช้ได้เลย
อ่านแล้วไม่ค่อยเข้าใจ
The video-game approach was intentional. It allowed Favreau to do an initial virtual scout of the entire film using a controller/joystick; this low-res version made use of a modified version of a video-game engine called Unity, with Jungle Book being the first major project to use one for visualization, according to Roberts.
“It enables Jon to see and manipulate them in real time,” says Legato.
“We can actually set cameras and whatever lens is being called out,” adds Roberts, “to allow Jon and the team to explore the set from those positions,” which are saved for later use in the pipeline (as in motion capture). Very basic lighting tools are also available for Pope, at this point only for global lighting choices.
Favreau walked through each scene on a large monitor with a joystick and noted his preferences. “Jon likes a lot of people in the room with a lot of ideas – and then he chooses what he wants and guides you,” Pope shares. “And it was just like a real scout. He’d move the camera around and say, ‘You know, this isn’t a bad angle,’ or ‘He could come down this path.’” In fact, Favreau might determine that a tree or a river was put in an inopportune spot, and, as Roberts recalls, “because it’s rendered in the game engine pipeline, we can make the change in real time, right there.”
อ่านเต็มๆได้ที่นี่
http://www.icgmagazine.com/web/bare-necessities/
มีข้อสงสัยเกี่ยวกับ Unity3D ที่ใช้ในการสร้างThe Jungle Book
โดยใช้จอยสติ๊กควบคุมเสือเชร์คานในUnity3D
จากลิ้งค์นี้
https://www.facebook.com/unity3d/posts/10153854467386773
ก็เลยสงสัยว่า Unityมันถูกนำมาใช้กับขั้นตอนไหน
ขั้นrenderแบบRealtime แล้วเอาไปใช้เลยหรือเปล่า
หรือแค่แอนิเมทเฉยๆ
แล้วถ้าเอาRender แบบ RealtimeของUnityมาใช้ แล้วภาพมันจะสวยระดับภาพยนต์เลยเหรอ (ปกติเห็นทำแต่ฉากก่อนเข้าเกม ซึ่งก็ไม่ค่อยเนียนเท่าภาพยนต์)
อย่างหนังFinal Fantasy: The Spirits Within ยังต้องเรนเดอร์วันละ3-6วินาที ต่อคอมหนึ่งเครื่อง
แล้วถ้าRenderแบบReal time แล้วภาพมันจะสวยเหรอ? หรือว่าต้องเอาไปrender หรือทำอะไรต่ออีกรึป่าว หรือเอามาใช้ได้เลย
อ่านแล้วไม่ค่อยเข้าใจ
The video-game approach was intentional. It allowed Favreau to do an initial virtual scout of the entire film using a controller/joystick; this low-res version made use of a modified version of a video-game engine called Unity, with Jungle Book being the first major project to use one for visualization, according to Roberts.
“It enables Jon to see and manipulate them in real time,” says Legato.
“We can actually set cameras and whatever lens is being called out,” adds Roberts, “to allow Jon and the team to explore the set from those positions,” which are saved for later use in the pipeline (as in motion capture). Very basic lighting tools are also available for Pope, at this point only for global lighting choices.
Favreau walked through each scene on a large monitor with a joystick and noted his preferences. “Jon likes a lot of people in the room with a lot of ideas – and then he chooses what he wants and guides you,” Pope shares. “And it was just like a real scout. He’d move the camera around and say, ‘You know, this isn’t a bad angle,’ or ‘He could come down this path.’” In fact, Favreau might determine that a tree or a river was put in an inopportune spot, and, as Roberts recalls, “because it’s rendered in the game engine pipeline, we can make the change in real time, right there.”
อ่านเต็มๆได้ที่นี่
http://www.icgmagazine.com/web/bare-necessities/