ตัวอย่างเรซูเม่ (Resume) งานธุรการ Administrative Assistant ภาษาอังกฤษ

ตัวอย่างเรซูเม่ (Resume) งานธุรการ Administrative Assistant ภาษาอังกฤษ



งานธุรการหรืองาน admin เป็นงานที่มีขอบขายและหน้าที่ความรับผิดชอบที่กว้างมาก งานธุรการมีลักษณะงานที่จะต้องประสานงานกับบุคคลทั้งภายในและภายนอกองค์กร เป็นฝ่ายสนับสนุน (support) ของบริษัท ผู้ที่ทำงานธุรการสามารถเข้าไปช่วยเหลืองานในฝ่ายอื่น ๆ ได้ เช่น Admin สามารถเข้าไปช่วยงานของฝ่ายบัญชี ในด้านดูแลด้านเอกสาร หรือ เข้าไปช่วยงานของฝ่ายขาย ในด้านดูแลด้านเอกสารบัญชีต่างๆ หรือเข้าไปช่วยฝ่าย Hr ในการประสานงานกับพนักงาน เป็นต้น ขอบข่ายงานของ Admin จึงอยู่ที่ว่าต้องไปสังกัดอยู่กับฝ่ายไหน โดยรวมแล้ว งานธุรการจะเป็นงานที่เกี่ยวข้องกับการดูแลงานเอกสารต่าง ๆ ไม่ว่าจะเป็นการทำงานด้านสารบรรณ การจัดเก็บและค้นหาเอกสาร การจัดเตรียมการประชุม การติดต่อประสานงานการให้บริการ รวมทั้งปฏิบัติงานอื่น ๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย

หน้าที่ความรับผิดชอบ (Job description) ของงานธุรการ Administrative Assistant

-Type or produce reports or correspondence utilizing word processing, spreadsheet
-Receive, review, and compare documents forms, or applications for completeness and accuracy
-Complete work schedules, manage calendars and arrange appointments
-Communication and follow up the task withy persons outside organization
-Photocopy documents, collate, assemble and distribute materials
-Assist Admin Manager in daily administrative duties for the company
-Responsible in issuing invoice and receipt
-All related tasks which may be assigned at management discretion
-Ensure customers’ service requests and enquiries are attended to



ทักษะที่จำเป็น (Qualifications) ของงานธุรการ Administrative Assistant

-Good level of proficiency in MS Office suite of products including well developed Word, Excel & PowerPoint skills
-Good command of both spoken and written English will be advantage.
-Pro-active and responsible, comfortable working autonomously as well as in a team environment
-Hard working, ability to work independently, flexible and meet deadlines
-Hard Skills/ Qualification: computers and office equipment, a variety of office software, such as email, scheduling, word processing and --spreadsheet programs, image software programs, databases and accounting software, basic computer networking

Soft Skills: Time management, Problem solving, Presentation, Leadership, teamwork



หน้าที่ความรับผิดชอบและทักษะความสามารถที่จำเป็นนี้ คนหางานสามารถหาข้อมูลเพิ่มเติมได้จากประกาศงานของนายจ้าง และควรปรับปรุง เรซูเม่ ของตัวเองให้สอดคล้องกับประกาศงานนั้นก่อนที่จะยื่นใบสมัครงาน

MR. AEC JOB LISTING

PERSONAL INFORMATION    
Residential Address:    800 Unit A Klongton-Nua, Wattana Bangkok 10110
Mobile:                    089-135-4202
Email:                    info@aecenlist.com
Date of Birth:            1 April 1982
Nationality:            Thai
Age:                            23
Marital Status:            Single
Interest and Activities:    Reading, listening music

CAREET OBJECTIVS    
Seeking an Administrative Assistant position with a company that will allow me to fully utilize my
communication, organizational, and problem solving skills

QUALIFICATION    
·         Office Systems and Procedures
·         Payroll Administration
·         Business Communications
·         Organizing / File Maintenance
·         Scheduling Expertise
·         Expense Account Preparation

EDUCATION HISTORY    
May 2006 – Feb 2009    ABC Rajabhat University,  Chiangmai THAILAND
Bachelor of Science – Business Administration

May 2005 – Feb 2006    ABC Rajabhat University,  Chiangmai THAILAND
High vocational Certificate –Business English

May 2003 – Feb 2005    ABC Rajabhat University,  Chiangmai THAILAND
Vocational Certificate – Business English

WORK EXPEREINCE    
MOMO MARKETING, Bangkok THAILAND (Feb 2012 – present)
Secretary

-Reported directly to the vice president, marketing and advertising.
-Responsible for, and acted as lead in coordinating the activities of seven administrative assistants.
-Prepared monthly performance / scorecard reports including pulling information directly from source systems and / or subject matter experts.
-Compiled and prepared detailed financial statements, management reports and journal entries.

UU COMPANY LIMITED, Chiangmai THAILAND (March 2010 – Dec 2012)
Administrative Assistant

-Coordinated calendars
-Established meeting schedules and organized agendas.
-Administered payroll,
-expense accounts,
-travel plans, and
-training schedules

SKILL    
-Good command of Written and Spoken English
-Proficient in Microsoft Word, Photoshop, Internet, Email
-Typing skills: Thai, 45 words per minute | English, 50 words per minute


เนื่องจากงาน admin หรืองานธุรการเป็นงานที่จะต้องมีความเกี่ยวข้องสัมพันธ์กับงานอื่นๆ เช่น บัญชี, Hr, การตลาด ฯลฯ ดังนั้นคนที่จะทำงาน admin จึงควรเรียนรู้ คำศัพท์ที่เกี่ยวข้องกับงาน Admin ไว้ให้มากๆ เพื่อที่เวลาเข้าไปทำงานแล้วจะได้ไม่ตื่นตระหนก สามารถเข้ากับผู้ที่จะต้องประสานงานด้วยได้อย่างดี งาน Admin เป็นตำแหน่งงานที่สำคัญตำแหน่งหนึ่งในบริษัท มีขอบข่ายความรับผิดชอบอยู่ที่การช่วยเหลือ หรือจัดการธุระต่าง ๆ ให้กับบุคคลในองค์กร และอาจจะต้องเจอกับพนักงานเจ้าปัญหา ที่สร้างความยุ่งยากลำบากใจ ดังนั้น ผู้ที่ทำงานadminควรจะมีทัศนคติด้านบวก ดังต่อไปนี้

-ช่างสังเกต ละเอียดรอบคอบ
-มีความมุ่งมั่นในการทำงาน
-มองโลกในแง่ดี ยอมรับทั้งคำติและคำชม
-ภูมิใจในตำแหน่งหน้าที่และตั้งใจทำมันให้ดีที่สุด

ที่มา AEC Job Listing, https://www.aecjoblisting.com/advice/ตัวอย่างเรซูเม่-resume-ธุรการ/
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่