edit : เรียบร้อยแล้วครับ ได้ full refund (ebay holdรายการไว้ เพื่อรอคนขายตอบกลับ)
ผมได้กดยื่น return ไป แล้วคนขายบอกว่าจะคืนเงินหรือส่งชิ้นใหม่มาให้
ผมเข้าใจผิด นึกว่า return / refund คนละเคสกัน เลยไปกดยกเลิก return (งานเข้าเลยทีนี้)
เลยลองส่งเมลืไปหาอีเบย์ อธิบายว่าเราเข้าใจผิด ไม่ได้ตั้งใจจะยกเลิก return ของ และต้องการ refund ตามที่คนขายเสนอ
อีเบย์ก็ตอบเมล์มาแบบนี้ครับ
[Spoil] คลิกเพื่อดูข้อความที่ซ่อนไว้After reviewing your issue, I sent an email to your trading partner to provide you a shipping label for the item you want to return and be eligible for your claim. I have placed this case on hold for 5 days then until January 18, 2017. This is for you and your trading partner to make things right. I will be glad if you return the item during this span of time for you to be eligible of your claim. I am glad that you are fixing things out with your trading partner. I greatly appreciate this.
If you return the item:
1. Under My eBay select Purchase history
2. Locate the item you wish to return and click Return this item
3. Select the reason for the return and enter comments to the seller. When complete, click Start return.
Note: Depending on the seller’s return preferences, we may ask you to contact the seller directly
4. We will provide you with a return shipping label and packing slip. If a shipping label is not available for the item, we will ask you to contact the seller about alternative shipping arrangements. The seller may also provide you their own shipping label
5. Click Print return label
Once you return the item and the seller receives it, the seller has 6 business days to issue you a refund. Keep in mind that it may take a few days more from the time the seller issues the refund to when it shows up in your account.
Thank you for doing business on eBay.
ผมเลยลองเข้าตามขั้นตอนที่เค้าบอก 1 2 3 แต่มีให้กดแค่ See case details
พอกดเข้าไป ก็ทำอะไรต่อไม่ได้ ขึ้นว่า
[Spoil] คลิกเพื่อดูข้อความที่ซ่อนไว้eBay Customer Support has placed the case on hold until Jan. 17 to allow time to provide additional documentation.
If your issue is resolved, you can close this case without waiting for a response from Customer Support.
We have sent you an email requesting further information to allow us to investigate your claim. Please provide this information before to assist with the process.
กรณีนี้ต้องรอคนขายตอบ หรือทำอย่างไรครับ ขอบคุณครับ
อีเบย์ ตอบมาแบบนี้ ต้องทำยังไงต่อครับ
ผมได้กดยื่น return ไป แล้วคนขายบอกว่าจะคืนเงินหรือส่งชิ้นใหม่มาให้
ผมเข้าใจผิด นึกว่า return / refund คนละเคสกัน เลยไปกดยกเลิก return (งานเข้าเลยทีนี้)
เลยลองส่งเมลืไปหาอีเบย์ อธิบายว่าเราเข้าใจผิด ไม่ได้ตั้งใจจะยกเลิก return ของ และต้องการ refund ตามที่คนขายเสนอ
อีเบย์ก็ตอบเมล์มาแบบนี้ครับ
[Spoil] คลิกเพื่อดูข้อความที่ซ่อนไว้
ผมเลยลองเข้าตามขั้นตอนที่เค้าบอก 1 2 3 แต่มีให้กดแค่ See case details
พอกดเข้าไป ก็ทำอะไรต่อไม่ได้ ขึ้นว่า
[Spoil] คลิกเพื่อดูข้อความที่ซ่อนไว้
กรณีนี้ต้องรอคนขายตอบ หรือทำอย่างไรครับ ขอบคุณครับ