ผมเองไม่เก่งภาษาอังกฤษนะครับ
ไม่รู้จะปรึกษาใครดี
อ่านก็ไม่แน่ใจว่าชัดเจนหรือเปล่า
จึงขอเรียนให้เพื่อนๆสมาชิกรบกวนช่วยเหลือด้วยครับ
7.4V 1200 mAh LP-E12 Li-ion Camera Battery for CANON EOS-M Camera DT 9PE5
Item # : 252133255568
Sale price: $5.23
Quantity: 5
Sale date: Dec-05-15 07:52:38 PST
Seller: dodotech
Case #: 5097480843
Case opened: Jan-06-16 20:08:22 PST
We're sorry to hear that you haven't received "7.4V 1200 mAh LP-E12 Li-ion Camera Battery for CANON EOS-M Camera DT 9PE5". You've opened a request, and we've notified the seller that you've requested a refund for the item.
Here's what you need to do next:
Please allow a few days for the seller to respond to your request in the eBay Resolution Center.
If the seller doesn't respond or if you aren't satisfied with the seller's response to your request by Jan 12, 2016, please let us know. On that date, you can escalate your request to eBay Customer Support. A customer support agent will then review your request and get back to you with a decision within 48 hours.
What you should know:
If we don't hear from you by Feb 05, 2016, we'll assume that things have been resolved, and your request will be closed. Note that once a request is closed, you won't be eligible for a refund through the eBay Money Back Guarantee for the item.
เนื่องจากผมสั่งของทาง Ebay ไปครับ
เป็นแบตเตอรี่กล้องราคาประมาณ 1000 บาท
สั่งและจ่ายเงินเมื่อวันที่ 5 ธ.ค. 2558 ตัดบัตรเครดิต
กำหนดได้รับของ 24 ธ.ค. 58- 4 ม.ค. 59
ตอนนี้แจ้งทาง ebay แล้วเป็น Request
ยังไม่ได้รับของ ทางผู้ขายแจ้งว่าของอาจถึงล่าช้าหรือศูนย์หาย
ยินดีจะส่งของมาให้ใหม่ และให้รบกวนส่งของเก่ากลับมาให้ถ้าได้รับของ
โดยผู้ขายยินดีจะเป็นผู้ออกค่าใช้จ่ายในการส่งให้ครับ
Seller's message:
"Dear buyer, since the address is correct and it may be lost or delay on the shipping way, so how about we resend it to you without any charge as a compensation since you still need it, and you return the former one back when you receive it and we will pay for the freight, do you agree? Thanks for understanding. "
ผมก็เลยขอให้รบกวนส่งแบบ Tracking ได้ไหมจะได้รู้ว่าสินค้าถึงไหนแล้ว
ซึ่งก็จะเป็นการดีกับทั้งผู้ขายเองและผมด้วย
คนขายดูเหมือนจะไม่ยอมครับ ดูแล้วเค้าอาจไม่ได้กำไรครับ
"Hi, i will try to resend it with a tracking if it won't cost too much, and if it cost too much, i may still can't give you a tracking, and i will resend it out asap to you, thanks"
ล่าสุดผมเลยขอให้ส่งแบบ Tracking ได้ไหม หรือขอเงินคืน
ซึ่งตัวผมเองก็เข้าใจคนขายนะครับว่าต้องการกำไร
แต่ถ้าไม่มีหลักฐานการส่งแบบนี้ของหายอีกเค้าจะยิ่งขาดทุนหรือเปล่า?
และที่ผมกลัวคือส่งมาอีกครั้งผมจะได้รับของไหม?
และมันจะหมดเวลาการขอเงินคืนหรือเปล่า
ตอนนี้ยังไม่ได้แจ้ง Ebay ครับขอตกลงกับผู้ขายก่อน
และขั้นตอนการคืนเงินลำดับมันเป็นยังไงครับ
จริงๆผมอยากได้ของนะ แต่กลัวจะศูนย์เงินมากกว่าครับ
มีอะไรแนะนำด้วยนะครับ
แล้วถ้าผู้ขายแจ้งอะไรมาจะรบกวนเพื่อนๆอีกครั้งนะครับ
สั่งของทาง Ebay ยังไม่ได้ของ ทางผู้ขายไม่ได้ส่งแบบเช็ค Tracking ได้ อยากได้เงินคืนครับ
ไม่รู้จะปรึกษาใครดี
อ่านก็ไม่แน่ใจว่าชัดเจนหรือเปล่า
จึงขอเรียนให้เพื่อนๆสมาชิกรบกวนช่วยเหลือด้วยครับ
7.4V 1200 mAh LP-E12 Li-ion Camera Battery for CANON EOS-M Camera DT 9PE5
Item # : 252133255568
Sale price: $5.23
Quantity: 5
Sale date: Dec-05-15 07:52:38 PST
Seller: dodotech
Case #: 5097480843
Case opened: Jan-06-16 20:08:22 PST
We're sorry to hear that you haven't received "7.4V 1200 mAh LP-E12 Li-ion Camera Battery for CANON EOS-M Camera DT 9PE5". You've opened a request, and we've notified the seller that you've requested a refund for the item.
Here's what you need to do next:
Please allow a few days for the seller to respond to your request in the eBay Resolution Center.
If the seller doesn't respond or if you aren't satisfied with the seller's response to your request by Jan 12, 2016, please let us know. On that date, you can escalate your request to eBay Customer Support. A customer support agent will then review your request and get back to you with a decision within 48 hours.
What you should know:
If we don't hear from you by Feb 05, 2016, we'll assume that things have been resolved, and your request will be closed. Note that once a request is closed, you won't be eligible for a refund through the eBay Money Back Guarantee for the item.
เนื่องจากผมสั่งของทาง Ebay ไปครับ
เป็นแบตเตอรี่กล้องราคาประมาณ 1000 บาท
สั่งและจ่ายเงินเมื่อวันที่ 5 ธ.ค. 2558 ตัดบัตรเครดิต
กำหนดได้รับของ 24 ธ.ค. 58- 4 ม.ค. 59
ตอนนี้แจ้งทาง ebay แล้วเป็น Request
ยังไม่ได้รับของ ทางผู้ขายแจ้งว่าของอาจถึงล่าช้าหรือศูนย์หาย
ยินดีจะส่งของมาให้ใหม่ และให้รบกวนส่งของเก่ากลับมาให้ถ้าได้รับของ
โดยผู้ขายยินดีจะเป็นผู้ออกค่าใช้จ่ายในการส่งให้ครับ
Seller's message:
"Dear buyer, since the address is correct and it may be lost or delay on the shipping way, so how about we resend it to you without any charge as a compensation since you still need it, and you return the former one back when you receive it and we will pay for the freight, do you agree? Thanks for understanding. "
ผมก็เลยขอให้รบกวนส่งแบบ Tracking ได้ไหมจะได้รู้ว่าสินค้าถึงไหนแล้ว
ซึ่งก็จะเป็นการดีกับทั้งผู้ขายเองและผมด้วย
คนขายดูเหมือนจะไม่ยอมครับ ดูแล้วเค้าอาจไม่ได้กำไรครับ
"Hi, i will try to resend it with a tracking if it won't cost too much, and if it cost too much, i may still can't give you a tracking, and i will resend it out asap to you, thanks"
ล่าสุดผมเลยขอให้ส่งแบบ Tracking ได้ไหม หรือขอเงินคืน
ซึ่งตัวผมเองก็เข้าใจคนขายนะครับว่าต้องการกำไร
แต่ถ้าไม่มีหลักฐานการส่งแบบนี้ของหายอีกเค้าจะยิ่งขาดทุนหรือเปล่า?
และที่ผมกลัวคือส่งมาอีกครั้งผมจะได้รับของไหม?
และมันจะหมดเวลาการขอเงินคืนหรือเปล่า
ตอนนี้ยังไม่ได้แจ้ง Ebay ครับขอตกลงกับผู้ขายก่อน
และขั้นตอนการคืนเงินลำดับมันเป็นยังไงครับ
จริงๆผมอยากได้ของนะ แต่กลัวจะศูนย์เงินมากกว่าครับ
มีอะไรแนะนำด้วยนะครับ
แล้วถ้าผู้ขายแจ้งอะไรมาจะรบกวนเพื่อนๆอีกครั้งนะครับ