ถ้าไลน์รองรับ.gif animation คาดว่ารายได้จากการขายสติ้กเกอร์ไลน์คงลด.....Line Corp.เค้ากลัวตรงนี้ใช่มั้ย?

ทุกวันนี้การพัฒนาของฟีเจอร์สติกเกอร์ไลน์ เริ่มยกระดับขึ้นมาเรื่อยๆไม่ว่าจะเป็น ขยับได้ และส่งเสียงได้ ซึ่งน่าจะเป็นจุดแข็งของLine ที่ดึงดูดให้คนจ่ายเงินซื้อมาเพื่อได้ให้ได้มาครอบครอง  ได้อวดในกลุ่มเพื่อนว่า" ชั้นมีสติ๊กเกอร์ตัวใหม่ล่าสุดแล้วน้าาา สักพัก ก็จะมีเสียงตามมา  ส่งกิฟท์ให้หน่อย ซื้อให้หน่อย .....เหอะ ของ่ายๆเหมือนเราไปได้ฟรีมาอีกต่อ   เงิน  เงิน เงินทั้งนั้นที่ตรูเสียไปเฟ้ยยย

คำถาม:  ทำไมไลน์ไม่ยอมปล่อยให้ .gif ทำงานได้เหมือนเฟสบุ๊ค?
-น่าสนุกออก ทุกคนก็อยากมีอารมณ์ขัน อยากสร้าง Animation ในแบบที่ตัวเองชอบ หรือ มีให้ก๊อปฮาๆเป็นหมื่นเป็นแสน คนไทยชอบเฮฮาๆ
*****เฟสบุ๊คไม่ได้ตั้งหน้าตั้งตาขายสติ๊กเกอร์เหมือนไลน์
และไลน์ เป็นบ.เกาหลีที่เกิดและไปเติบโตในญี่ปุ่น OMG !!! นึกว่า 100% Japanese  และที่สำคัญ Hangame ,Naver เค้าเกิดมาจากวงการเกมแอฟ ที่ต้องการหารายได้จากการขายๆๆๆๆๆๆไอเท็ม    โอ  มหาศาลเลยนะ ใครเคยเสียเงินให้กับการซื้อไอเท็มในเกมไลน์กันบ้าง?   โชคดีนะเราไม่เคย555
เเต่สติ๊กเกอร์นี่ เอ่ออ ไม่ต่ำกว่า40-70 อันแล้ว ใช้เองและป๋าบ้าง อิอิ
สรุป...อะไรๆก็ เกาหลี ขายเก่ง บริหารเก่ง แย่งแชร์ตลาดเก่ง  ใช้คนอื่นทำงานและสร้างรายได้ให้ก็เก่ง---------->ชอบปรัญชาแบบญี่ปุ่นมากกว่านะ อาจไม่ได้มุ่งขายแต่มุ่งให้ประโยชน์แก่ผู้ใช้  .......เจ๊งไปหลายรายละ 5555

ประวัติ.....ปล่อยใช้งานครั้งแรก 23 มิถุนายน พ.ศ. 2554

History  Wikipidia

Naver Corporation (KRX: 035420) is an Internet content service operator headquartered in

Seongnam, South Korea
. Established in 1999 as NHN Corporation (Next Human Network), it operates the Naver search portal and Hangame gaming services.[2] Its subsidiaries in Japan operate the Line messaging application as well as the Japanese versions of Naver and Hangame.

On September 4, 2013, NHN Corporation split into Naver Corporation and a subsidiary named NHN Entertainment

NHN Corporation was formed in September 2001 through the merger of Hangame Communications, Inc., maker of online games, and Naver Corporation, operator of a comprehensive search portal. Both companies had been launched a few years earlier: Hangame in November 1998 and Naver in June 1999. Upon the merger the name of the company became "Next Human Network", or NHN, although both divisions continue to operate under their original brand names.

Naver and Hangame each had established affiliates in Japan in 2000. These likewise merged in October 2003 to become NHN Japan with Naver Japan and Hangame Japan as subsidiaries. In June 2004 NHN formed Ourgame, a joint venture company in China with Sea Rainbow Holdings, though NHN eventually sold its stake in October 2011. In July 2005, NHN USA was incorporated and launched the ijji game portal in May 2007. NHN sold its stake in this enterprise in December 2011.[3]

In 2008 NHN appeared on the Forbes Global 2000 list for the first time. [4] That same year NHN had the largest market capitalization among KOSDAQ-listed companies before being transferred to the Kospi market in November. In 2009 Kim Sang-Hun of NHN and Jing-Wan Kim of Samsung were the only South Korean CEOs to appear on Asia's Fab 50.[5]

In 2010 NHN bought Livedoor, a Japanese ISP and blog platform that claimed considerable resources but was undone by a trading scandal.[4] In June 2011, NHN Japan launched Line, a messaging application that quickly soared in usage. In 2012 NHN Corp announced that it planned to invest 1.5 billion South Korean won (approx. 1.35 million USD) in developing ten social media games.[6]

In 2013 NHN reorganized its Japan operations. Today, Line Corporation handles Internet products while Hangame Japan continues to develop gaming applications.[5]
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่