หางานมาเดือนกว่าแล้ว แต่ไม่ได้งานสักที อยากทราบว่าเราผิดพลาดตรงไหน

กระทู้คำถาม
งานที่หา เป็นสายการตลาด 
ตำแหน่ง Marketing manager , Assist Marketing manager , Brand manager , Marketing Commu
ได้ 3 ภาษาค่ะ English Toeic 600 สื่อสาร ประสานงานได้ แต่ช้าหน่อย, จีนใช้ประชุมได้ สื่อสารได้ แต่อาจจะไม่ได้แก่งมากเหมือนพวกล่าม
เรทเงินที่เรียกไป 50k (มันสูงไปหรือเปล่า) - อายุ 29 ปี จะขึ้น 30
ประวัติการทำงาน คือ ทำธุรกิจนำเข้าสินค้าจากจีน มาขายที่ไทย ได้ 6 ปี (ทำช่วงเรียน) ก่อนเข้าทำงานที่บริษัทจีนที่ 1 เป็น Marketing Manager ค่ะ เคยบริหารทีมสูงสุด 5 คน 
อยากให้ช่วยดูว่า จากประวัติของเรา สาเหตุที่หางานยากขนาดนี้เพราะเรายังขาดตรงไหนอยู่หรือสโคปงานที่ทำมามันกว้างเกินไป หรือสาเหตุจริงๆ มันคืออะไร แล้วควรทำยังไงให้เราได้งานเร็วขึ้น
ในช่วงการสัมภาษงานควรหลีกเลี่ยงการตอบแบบใด หรือควรอธิบายตรงไหนเพิ่มเติม

CV โดยคร่าวๆ ประมานนี้นะคะ
บริษัทล่าสุด ทำมา 6 เดือน - บริษัทเล็ก บุคคลากร 40 คน
Roles and responsibilities 
1. Brand marketing manager.
Lead the development of the brand marketing plan.
Analyse customer insights, competitor research.
Handle marketing activities, sale promotion for distribution and communication channels.
Competitor Analysis: Monitor and analyze competitor activities, including their marketing strategies, product offerings, and positioning. Identify gaps and opportunities in the market to proactively enhance the brand's competitive advantage.
2. Digital Marketing Manager for cosmetics products and protein shake.
Manage strategy and content for social media such as TikTok, Facebook, IG
Monitor, track, analyze and report on performance on social media platforms using tools such as Facebook, TikTok, IG Insights.
Execute digital ad campaigns by managing, monitoring and optimizing cost and performance of ad campaigns across multiple platforms ( Facebook IG Ads and TikTok Ads)
Fully strategy plan for customer TikTok channel content TikTok shop and affiliate.
Project management for TikTok and IG influencer campaign : content timelines and analysis result.

บริษัทก่อนหน้า เป็นบริษัทค้าปีก มีหน้าร้านตามห้างต่างๆ อายุงาน 1 ปี 6 เดือน ต้องย้ายเพราะ บ เปลี่ยนโลเคชั่นไปไกลค่ะ เดินทางไปทำไม่ไหว
บริษัท Size L ค่ะ พนักงานประมาน 300-400 คน
ตำแหน่ง Marketing Manager
1. Integrated Marketing Role
Integrated 360 marketing strategy planning skills in IMC, Branding, social, KOLS, PR, CRM, Event, commercials for responsible campaigns.
Fully lead strategy for drive sales and increase brand awareness.
manage the execution elements of the optimal IMC mix including sale promotion, advertising, in-store media, store display, videos, OOH media, influencer management and social media platforms.
Develop and execute product launches and marketing programs of new product category and new intellectual property such as promotional activities, communication plan, marketing offline event to drive the brand awareness and sales.
Manage marketing budget such as online paid ads, influencer budget, POSM cost, OOH media budget, P&L for offline events, products sample cost, sale promotion cost.
2. Digital Marketing Role
Develop and implement all digital marketing activations social media and advertising campaigns to increase social followers, reach, engagement that can increase brand awareness.
Planning, executing, Monitoring, and optimizing paid social campaigns ( e.g TikTok, Facebook IG )
Analyse and provide reports and insights to improve performance.
Responsible for affiliate marketing, social media content strategies ( e.g TikTok, Facebook )
Manage graphic designers to deliver media material in all channels including marketplace, social media, POSM, OOH media.
develop and execute KOL strategy for campaigns to support offline and online channel
Manage the partnerships with bloggers, KOL, influencers and TikTok affiliate.
Manage and execution of personalised marketing via the CRM platform such as Line OA
3. Brand manager
Campaign Ideation and Execution: Develop and compelling marketing campaigns that align with the brand's vision and objectives. Lead the end-to-end execution of campaigns, including strategic planning, budget management, creative direction, and coordination with internal teams and external partners.
4. Social commerce Role
Fully lead strategy for drive sale on TIKTOK SHOP including content short video, sale promotion, Live streaming, paid ads, TikTok Affiliate marketing and Negotiation with platform key account to get benefit.
Manage TikTok affiliate plan.
Planning, executing, Monitoring, and optimizing paid TikTok ads campaign.
Produce weekly/monthly performance report
แสดงความคิดเห็น
อ่านกระทู้อื่นที่พูดคุยเกี่ยวกับ 
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่