ขอคำปรึกษา กระเป๋าเดินทางพังจากการเดินทาง กับสายการบิน jetstar

สวัสดีค่ะ
เราเดินทางกลับจากสิงคโปร์  พอมารับกระเป๋าที่สายพาน ปรากฎว่า กระเป๋าเกิดการชำรุดจากการกระแทก ซึ่งทางการท่าได้พาไปทำเรื่องและถ่ายรูปไว้ พร้อมกับแจ้งวิธีการขอเคลมกับทางสายการบิน โดยการให้ส่งอีเมลเอกสาร และภาพไป เราก็ทำตามนั้นค่ะ ขอแจ้งก่อนว่า กระเป๋าไม่แพง 2000 ปลายๆ แต่ เราใช้ไปแค่ 2 ครั้ง เสียดายมาก มาวันนี้ ทางสายการบินตอบกลับมาว่า ขอใบเสร็จค่ากระเป๋า หรือใบยืนยันจากร้านซ่อมกระเป๋าว่า ไม่สามารถซ่อมได้ ปัญหาคือ เราจะไปหาใบเสร็จหรือร้านกระเป๋าร้านไหนที่ จะสามารถออกใบให้เราได้คะ  ต้องน่าเชื่อถือด้วยนะคืออันนี้ไม่เคยมีประสบการณ์เลย กะว่าถ้ายุ่งมากๆคงตัดสินใจช่างมันเลยจะมาปรึกษาชาว pantip ว่าจะมีคนที่มีคำแนะนำดีๆบ้างไหม


ข้อความด้านล่างคือข้อความที่ทางสายการบินตอบกลับมาค่ะ

Thank you for following up with us.

Please be advised that as of this stage we are awaiting for the requested documentation for us to proceed with your claim. As mentioned on our previous correspondence, we will need a quotation from a luggage repairer for us to consider your claim.

Kindly provide us the requested quotation so that we may proceed with your claim. Please note that the said documents must bear the following information: extent or description of the damage, cost of repair, or cost of replacement if unrepairable.

If you are having challenges in getting this document, you may opt to secure a Statutory Declaration bearing the same requested details such as: detailed description of bag and the extent of damage, date and place of purchase, cost of repair, cost of replacement if unrepairable. If you are staying in a country where Statutory Declaration is unavailable, you may get a notarized/sworn document as an equivalent.

Thank you again for your e-mail and we hope that we have given you some helpful insights that will lead to your claim's resolution.

ขอบคุณนะคะ
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่