คำตอบที่ได้รับเลือกจากเจ้าของกระทู้
ความคิดเห็นที่ 2
ถ้าญี่ปุ่น ถ้าดูจากเหตุการณ์รถไฟ JR West ตกรางที่สถานี Amagasaki ซึ่งว่ากันว่านโยบายเน้นการตรงต่อเวลาของขบวนรถ สร้างความกดดันแก่พขร.อย่างมาก จนนำไปสู่การใช้ความเร็วเกินกำหนดช่วงเข้าโค้ง เพื่อชดเชยกับเวลาล่าช้าที่สะสมมาจากสถานีก่อนๆ
https://en.wikipedia.org/wiki/Amagasaki_rail_crash#Investigation
พขร.ที่ทำให้รถไฟล่าช้าจะโดนลงโทษทั้งในรูปตัวเงิน (ไม่แน่ใจว่าจะโดนตัดเงินเดือน เจอเบี้ยปรับ หรือเจออะไร) และการสร้างความอับอาย เช่น ให้ไปตัดหญ้า ถางทาง แทนที่จะไปขับรถไฟตามปกติ
"Drivers face financial penalties for lateness as well as being forced into harsh and humiliating retraining programs known as nikkin kyōiku (日勤教育, "dayshift education"), which include weeding and grass-cutting duties during the day.[4][5] The final report officially concluded that the retraining system was one probable cause of incident.[6] This program consisted of violent verbal abuse, forcing the employees to repent by writing extensive reports. Also, during these times, drivers were forced to perform minor tasks, particularly involving cleaning, instead of their normal jobs. Many saw the process of nikkin kyoiku as a punishment and psychological torture, and not as driver retraining.[2] The driver had also received a non-essential phone call from the general control station at the time he was rounding the bend.[7]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Amagasaki_rail_crash#Investigation
พขร.ที่ทำให้รถไฟล่าช้าจะโดนลงโทษทั้งในรูปตัวเงิน (ไม่แน่ใจว่าจะโดนตัดเงินเดือน เจอเบี้ยปรับ หรือเจออะไร) และการสร้างความอับอาย เช่น ให้ไปตัดหญ้า ถางทาง แทนที่จะไปขับรถไฟตามปกติ
"Drivers face financial penalties for lateness as well as being forced into harsh and humiliating retraining programs known as nikkin kyōiku (日勤教育, "dayshift education"), which include weeding and grass-cutting duties during the day.[4][5] The final report officially concluded that the retraining system was one probable cause of incident.[6] This program consisted of violent verbal abuse, forcing the employees to repent by writing extensive reports. Also, during these times, drivers were forced to perform minor tasks, particularly involving cleaning, instead of their normal jobs. Many saw the process of nikkin kyoiku as a punishment and psychological torture, and not as driver retraining.[2] The driver had also received a non-essential phone call from the general control station at the time he was rounding the bend.[7]"
แสดงความคิดเห็น
รถไฟที่เสียเวลาเข้าสถานีช้ากว่ากำหนดเขามีบทลงโทษไหมครับ