Koenigsegg Agera R ต้อง E85 เท่านั้น

กระทู้คำถาม
Koenigsegg Agera R ต้อง E85 เท่านั้น



เผยสเปค Koenigsegg Agera R ไฮเปอร์คาร์พยศ 1,115 แรงม้า ทำ 0-100 ใน 2.9 วินาที!

ถ้าไม่นับ Lamborghini Aventador และ Ferrari FF แล้วละก็ ซุปเปอร์คาร์ที่ได้รับความสนใจมากที่สุดในช่วงต้นปี 2011 นี้คงหนีไม่พ้น Koenigsegg Agera R ที่เพิ่งเปิดตัวไปในงาน Geneva Motor Show ที่ผ่านมา ทั้งนี้ก็เพราะรถแต่ละรุ่นจากค่ายนี้จะออกไปในแนวไฮเปอร์คาร์มากกว่าการเป็นซุปเปอร์คาร์ทั่วๆไปด้วยความแรงและเร็วที่ไม่ธรรมดา ล่าสุด Koenigsegg ได้เปิดเผยรายละเอียดทางเทคนิคทั้งหมดของ Agera R ออกมาเป็นที่เรียบร้อย ด้วยตัวเลขของอัตราเร่งจาก 0-100 กิโลเมตร/ชั่วโมง ภายในเวลาเพียง 2.9 วินาที โดยสามารถทำความเร็วจาก 0-200 ใน 7.5 วินาที และจาก 0 ไปสู่ 200 แล้วกลับมายัง 0 หรือหยุดนิ่งอีกครั้ง ภายในเวลาเพียง 12.7 วินาที! ต้องขอบคุณระบบเบรคคาร์บอนเซรามิคเจาะรูระบายอากาศที่ทำให้รถหยุดนิ่งได้ภายในเวลาที่สั้นแบบนี้

ขุมพลังของ Koenigsegg Agera R เป็นเครื่องยนต์ V8 ขนาด 5.0 ลิตร 1,115 แรงม้าที่ 6,900 รอบ/นาที เมื่อใช้เชื้อเพลิงเป็นเอธานอล E85 แต่หากใช้น้ำมันเบนซิน 98 แล้วกำลังสูงสุดจะลดลงเหลือ 1,050 แรงม้าในขณะที่เบนซิน 95 จะลดลงไปอีกถึง 110 แรงม้า เหลือเพียง 940 แรงม้า ในขณะที่ความเร็วสูงสุดจะอยู่ที่ระดับไม่ต่ำกว่า 420 กิโลเมตร/ชั่วโมง

นอกจากจะมีอุปกรณ์พิเศษอย่างกล่องใส่สกีที่ติดตั้งบนหลังคาซึ่งเป็นอ็อปชั่นแล้ว ยังมี Agera R อุปกรณ์มาตรฐานต่างๆเช่น ปีกหลังปรับได้ ระบบยกตัวแบบไฮโดรลิค ระบบนำทางผ่านดาวเทียม ระบบ G Sensor ที่ทำให้ผู้ที่อยู่บนรถสามารถสัมผัสกับแรง G หรือ G Force ได้ที่ระดับ 1.6G ในแนวขนานกับพื้นดิน! พรมรองพื้นเป็นวัสดุหนัง และกุญแจรถทำด้วยเงิน ส่วนอ็อปชั่นของรถรุ่นได้แก่ ชุดแต่งบอดี้คาร์บอนไฟเบอร์ ปีกด้านหน้า กล้องมองหลัง เบาะนั่งพร้อมระบบทำความอุ่น ระบบไอเสียจาก Inconel และชุดล้อพร้อมยางสำหรับฤดูหนาว

สำหรับราคาจำหน่ายของ Koenigsegg Agera R ยังไม่มีการเปิดเผยอย่างเป็นทางการ แต่คาดกันว่าจะทะลุ 1 ล้านยูโร โดยรายละเอียดทางเทคนิค(ภาษาอังกฤษ)สามารถกดขยายเพื่ออ่านข้อมูลที่ซ่อนไว้ได้จากปุ่มลูกศรด้านล่างครับ

[expand title="Technical Specifications AGERA R" trigclass="highlight"]

Performance

Power output: 1115 hp at 6900 rpm – redline @ 7250 rpm
Torque: over 1000 Nm from 2700 to 6170 rpm
Max torque: 1200 Nm at 4100 rpm
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2.9 seconds
0-200 km/h 7,5 sec, 0-200-0 km/h 12.7 sec
Braking distance: 30.5m (100-0 km/h)
Lateral g-force: 1.6 g
Fuel consumption: Highway travel: 12,5 l/100km, Combined: 14,7/100km
Weight-to-power ratio: 1.19 kg/hp (dry weight)
Weight distribution: 45% front, 55% rear
Emission levels: Euro V and lev 2

Aerodynamics

Cd. 0,33 to 0,37 with adaptable rear wings.
Frontal Area: 1.873 m2
Total Downforce at 250 km/h: 300 kg
Flat underside of chassis. Venturi tunnels at rear of chassis/body.

Dimensions

Total length: 4293 mm (169″)
Total width: 1996 mm (78.6″)
Total height: 1120 mm (44.1″)
Ground clearance: Rear: 100 mm (3.94″) Front: 100 mm (3.94″)
Wheelbase: 2662 mm.
Front track: 1700 mm. Rear track: 1650 mm.
Front overhang: 885mm Rear overhang: 752mm
Fuel capacity: 80 litres
Luggage compartment: 120 litres (31.7 US gallons)
Dry weight: 1330 kg
Curb weight 1435 kg (all fluids plus 50% fuel)
Maximum laden weight: 1650 kg (full tank, two passengers, full luggage)

Chassis

Carbon fibre with aluminium honeycomb and integrated fuel tanks for optimal weight distribution and safety.
Monocoque torsional rigidity: 65,000 Nm/degree.
Weight including tanks: 70 kg.
Front and rear suspension: Double wishbones, two-way adjustable VPS gas-hydraulic shock absorbers, pushrod operated.
Triplex damper in the rear.
Electronically adjustable ride height. Front: Cro-Mo subframe, with integrated crash members.
Rear: Semi-stressed engine and gearbox with support struts, for needle bearings and o-ringed wishbone bushings optimal rigidity and no engine inertia movements.
Fully machined aircraft aluminium uprights, with SKF LeMans specification 150mm angle contact ball bearings.
GKN hollow/gun-drilled driveshafts.
Koenigsegg Z-style progressive and lightweight anti-roll bars front and rear.

Engine

Koenigsegg aluminum 5,0L V8, 4 valves per cylinder, double overheadcamshafts
Compression: 9.0:1
Bore: 91.7 mm Stroke: 95.25 mm
Sequential, multipoint fuel injection.
Twin turbo superchargers
1.4 bar boost pressure.
Dry sump lubrication.
Carbon fibre intake manifold with optimised intake tracts.
Tig-welded ceramic coated inconel exhaust system manifold with merge collector.
Weight: 197 kg

Transmission

Specially developed 7-speed dual clutch, 1 input shaft transmission with paddle-shift.
Electronic differential

Steering

Rack and pinion power assisted steering. 2.7 turns lock-to-lock.
Turning circle: 11 metres. TRW electro-hydraulic power-assisted.

Brakes

Front brakes: Ventilated ceramic discs Ø 397 mm, 40 mm wide.
6-piston calipers. Power-assisted.
Rear brakes: Ventilated ceramic discs Ø 380 mm, 34 mm wide.
4-piston callipers. Power-assisted.

Traction Control

F1-style for optimal performance with 5 different handling modes.

Wheels

Koenigsegg forged Vortex generating aluminium wheels with centre locking
Front: 19″ x 9.5″
Rear: 20″ x 12.5″

Tyres

Dedicated Michelin Supersport
Unidirectional with asymmetric thread pattern
Front: 265/35 – 19″ (Y)
Rear: 345/30 – 20″ (Y)
Speed rating: 420+ km/h

Credit  http://www.autospinn.com

แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่