ธ.กรุงเทพ มีอีเมลแจ้งเตือนเรื่องไวรัส ไม่รู้เกี่ยวกับ Biz I Banking ที่โดน hack หรือเปล่า

กระทู้สนทนา
เรียน      ท่านสมาชิกบิซ ไอแบงก์กิ้ง

เรื่อง      แจ้งเตือน โปรแกรมไวรัสโทรจัน (Trojan)

 

            ธนาคารขอแจ้งเตือนท่านสมาชิกบิซ ไอแบงก์กิ้ง ให้ติดตั้งโปรแกรม Anti-virus และ Update อย่างสม่ำเสมอ เพื่อป้องกันความเสี่ยงจากไวรัสโทรจัน ที่อาจถูกมิจฉาชีพใช้ขโมยข้อมูลในการทำธุรกรรม

 

            หากเครื่องคอมพิวเตอร์ของท่านถูกลักลอบติดตั้งโปรแกรมไวรัสโทรจัน เมื่อท่านเข้าสู่ระบบเพื่อใช้บริการบิซ ไอแบงก์กิ้ง โปรแกรมดังกล่าวอาจส่งข้อมูลส่วนตัวของท่าน เช่น User ID, Password หรือแม้แต่ Token Password ไปยังมิจฉาชีพ ซึ่งจะใช้ข้อมูลเพื่อเข้าระบบในนามของท่าน ในกรณีที่เครื่องคอมพิวเตอร์ของท่านติดไวรัสดังกล่าว หน้าจอจะประมวลผลนานจนเหมือนไม่สามารถใช้บริการได้ ดังนั้น หากท่านพบความผิดปกติดังกล่าว โปรดหยุดการใช้งานทันที และติดต่อเจ้าหน้าที่ธนาคารที่ บัวหลวงโฟน โทร.1333 กด 162 หรือ (66) 0-2645-5555 กด 162 ทุกวัน ตลอด 24 ชั่วโมง

 

            อนึ่ง หากหน้าจอของท่านประมวลผลนานจนผิดปกติดังกล่าว และท่านกรอกข้อมูล Token Password ที่ออกใหม่เข้าระบบซ้ำอีกครั้ง มิจฉาชีพจะนำ Password นี้ไปใช้ในการทำธุรกรรมอื่นได้ เช่น เพิ่มบัญชีบุคคลที่ 3 หรือโอนเงินจากบัญชีของท่าน เป็นต้น ซึ่งจะก่อให้เกิดความเสียหาย

 

            ทั้งนี้ โปรดศึกษาข้อมูลความปลอดภัยในการใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ได้ที่เว็บไซต์ของธนาคาร

 

ด้วยความปรารถนาดี
หน่วยงานบริการบิซ ไอแบงก์กิ้ง


––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


To: BIZ iBanking User

Subject: Beware of Trojan Malware

 

We would like to remind you to install an anti-virus program on your computer and update it regularly to prevent the risk of Trojan viruses which fraudsters may use to steal your information for performing financial transactions.

 

If your computer has Trojan viruses hidden in it and you log on to BIZ iBanking, the program may capture your confidential information, such as User ID, Password, or even Token Password, and pass this to fraudsters who may use the information to log on to the system posing as you. If your computer is infected by such viruses, your screen may appear to take too long to process, appearing to be frozen. If you experience any such behavior, please stop entering information immediately and contact our Bualuang Phone staff, who are available 24 hours a day, 7 days a week by dialing 1333 or (66) 0-2645-5555, extension 262.

 

If your computer appears to be taking too long to process a task and you enter your Token Password again, the fraudsters will be able to do other transactions, such as adding third-party accounts or transferring money from your account.

 

For more detailed information on staying safe online, please refer to our public website.

 

Sincerely,
Bangkok Bank


----------------------------------
Confidentiality and Disclaimer

This e-mail and any attachments hereto (the E-mail) may contain information which is confidential and/or proprietary and transmitted for the sole use of the recipient(s) named above and for the intended purpose only. If you are not the intended recipient of the E-mail, you arยิ้มby notified that any review, copy, retransmission, distribution, or use of the E-mail in any manner for any purpose is strictly prohibited and please notify the sender, delete the original of the E-mail and destroy all copies immediately. Bangkok Bank accepts no responsibility for any mis-transmission or virus contamination of, or interference with, the E-mail, or for any loss or damage that may be incurred as a result of the use of any information contained in the E-mail.     

แสดงความคิดเห็น
อ่านกระทู้อื่นที่พูดคุยเกี่ยวกับ  ธนาคาร
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่