* เพื่อนๆแนะนำสถาบันไหนที่น่าจะมีบุคคลากรที่เหมาะสมที่จะช่วย จขกท.ในการทำวิทยานิพนธ์ในระดับ ป.เอกในหัวข้อดังนี้คะ :
"การสร้าง business opportunity จากการสร้าง conversion โดยปิดช่องว่างระหว่าง online และ offline user journey "
ตัวเลือกที่มีอยู่ในใจคือ
1. ICO NIDA - Ph.D. in Management
2. ม.กรุงเทพ - Ph.D. Doctor of Philosophy in Knowledge Management and Innovation Management
ข้อจำกัดคือสนใจจะต่อปริญญาเอกในประเทศค่ะ (เพราะต้องทำงานส่งเสียตัวเองไปด้วย)
ลองอ่าน Statement of purpose ของ จขกท.ดูนะคะ เผื่อจะทำให้เข้าใจมากขึ้น
ขอบคุณล่วงหน้านะคะ สำหรับข้อมูลประกอบการตัดสินใจ __/|\__
จขกท. เอง
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Statement of Purpose :
It is to create an actual conversion (i.e. buying, or joining a campaign) by bridging online, and offline user journey based on the behavior.
Since Thailand is at the edge of digital economy transformation, there is a huge business opportunity. Capturing users who just start to adopt the digital technology, and being a part of their lives in both digital, and real worlds are just 2 examples of how to reach the targets.
It’s a new practice in Thailand to drive customers with in-store media, and out-of-store media to make a purchase with the retailers. A serious collaboration among too many parties is required to design such a seamless customer journey. Many have tried to do so, but none succeeds.
My intention is to spend working hours to develop the on-job knowledge, and the rest on study; and to do a research with the help from qualified-academic resources to ensure the high-standard business framework that actually works. Then, I hope that my study will be useful for those who want to follow the footprint to enter the digital-economy era of Thailand.
สนใจต่อ ป.เอก ในสาขาที่เกี่ยวข้องกับ Digital Business Management มีสถาบันไหนที่มีอาจารย์ที่เหมาะเจาะบ้างคะ
ตัวเลือกที่มีอยู่ในใจคือ
1. ICO NIDA - Ph.D. in Management
2. ม.กรุงเทพ - Ph.D. Doctor of Philosophy in Knowledge Management and Innovation Management
ข้อจำกัดคือสนใจจะต่อปริญญาเอกในประเทศค่ะ (เพราะต้องทำงานส่งเสียตัวเองไปด้วย)
ลองอ่าน Statement of purpose ของ จขกท.ดูนะคะ เผื่อจะทำให้เข้าใจมากขึ้น
ขอบคุณล่วงหน้านะคะ สำหรับข้อมูลประกอบการตัดสินใจ __/|\__
จขกท. เอง
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Statement of Purpose :
It is to create an actual conversion (i.e. buying, or joining a campaign) by bridging online, and offline user journey based on the behavior.
Since Thailand is at the edge of digital economy transformation, there is a huge business opportunity. Capturing users who just start to adopt the digital technology, and being a part of their lives in both digital, and real worlds are just 2 examples of how to reach the targets.
It’s a new practice in Thailand to drive customers with in-store media, and out-of-store media to make a purchase with the retailers. A serious collaboration among too many parties is required to design such a seamless customer journey. Many have tried to do so, but none succeeds.
My intention is to spend working hours to develop the on-job knowledge, and the rest on study; and to do a research with the help from qualified-academic resources to ensure the high-standard business framework that actually works. Then, I hope that my study will be useful for those who want to follow the footprint to enter the digital-economy era of Thailand.