อันเนื่องมาจากเที่ยวบินของผมโดนยกเลิกโดนได้รับ e-mail มาแบบนี้
Dear Valued Guest,
We would like to inform you that your flight PQ 7358 departing from Taipei to Clark is now scheduled to depart on 11 December 13 at 11:00 PM (23:00H)
The following options are available for guests who cannot travel on their new flight:
a) Move your flight to any available flights of the same destination within 30 days from the original date of travel. You may change travel dates without fees and fare difference charges. New travel dates are subjected to seat availability.
b) Obtain a 90-day credit shell option which is a system that retains the amount of money which can be used for later transactions. The credit shell will be valid for up to 3 months from the date of issue.
c) Cancel flight and get a full refund
Should you have enquiries regarding your flight kindly visit our support channels listed below:
1. For any FAQ regarding AirAsia, please visit Ask AirAsia
2. Submit your enquiry by clicking on this link:
http://www.airasia.com/my/en/e-form.page
3. Live Chat:
http://www.airasia.com/my/en/live-chat.page
4. For localised assistance, please check Contact Us page :
http://www.airasia.com/my/en/contact-us/call-centre.page (this does not apply to Malaysia and Singapore).
Please disregard this notification if you have contacted our customer service for your flight schedule arrangement.
We hope for your understanding and we apologize for any inconvenience caused. We are continuously improving ourselves to serve you better to ensure that your flights are safe, pleasant and hassle-free
Thank you for choosing to fly with us.
Yours sincerely,
AirAsia
สิ่งที่ผมสงสัยคือข้อ 1 ถ้าการแปลแบบโง่ๆของผมไม่ผิดคือเลื่นได้ภายใน 30 วันนับจากวันที่ยกเลิก คือวันที่ 10 ธันวา ก็คือเลื่อนได้ถึง 9 มกราคม ใช่รึป่าวครับ แต่ตามกฎของแอร์เอเชีย ในกรณีนี้คือเลื่อนได้ +- 14 วัน (เอ๊ะมันก็ 30 วันเหมือนกัน) ผมเลยงงครับ รบกวนเซียนๆทั้งหลายช่วยไขข้อข้องใจให้ผมที (อยากเดินทางมากกว่านะครับไม่อยากได้เงินคืนซักเท่าไหร่ แต่ถ้าเลื่อนได้แค่ +- 14 วันก็คงจันทริบลำบากแน่ๆ)
เรียนถามเพื่อนๆเรื่องเที่ยวบินโดนยกเลิกของแอร์เอเชีย
Dear Valued Guest,
We would like to inform you that your flight PQ 7358 departing from Taipei to Clark is now scheduled to depart on 11 December 13 at 11:00 PM (23:00H)
The following options are available for guests who cannot travel on their new flight:
a) Move your flight to any available flights of the same destination within 30 days from the original date of travel. You may change travel dates without fees and fare difference charges. New travel dates are subjected to seat availability.
b) Obtain a 90-day credit shell option which is a system that retains the amount of money which can be used for later transactions. The credit shell will be valid for up to 3 months from the date of issue.
c) Cancel flight and get a full refund
Should you have enquiries regarding your flight kindly visit our support channels listed below:
1. For any FAQ regarding AirAsia, please visit Ask AirAsia
2. Submit your enquiry by clicking on this link: http://www.airasia.com/my/en/e-form.page
3. Live Chat: http://www.airasia.com/my/en/live-chat.page
4. For localised assistance, please check Contact Us page : http://www.airasia.com/my/en/contact-us/call-centre.page (this does not apply to Malaysia and Singapore).
Please disregard this notification if you have contacted our customer service for your flight schedule arrangement.
We hope for your understanding and we apologize for any inconvenience caused. We are continuously improving ourselves to serve you better to ensure that your flights are safe, pleasant and hassle-free
Thank you for choosing to fly with us.
Yours sincerely,
AirAsia
สิ่งที่ผมสงสัยคือข้อ 1 ถ้าการแปลแบบโง่ๆของผมไม่ผิดคือเลื่นได้ภายใน 30 วันนับจากวันที่ยกเลิก คือวันที่ 10 ธันวา ก็คือเลื่อนได้ถึง 9 มกราคม ใช่รึป่าวครับ แต่ตามกฎของแอร์เอเชีย ในกรณีนี้คือเลื่อนได้ +- 14 วัน (เอ๊ะมันก็ 30 วันเหมือนกัน) ผมเลยงงครับ รบกวนเซียนๆทั้งหลายช่วยไขข้อข้องใจให้ผมที (อยากเดินทางมากกว่านะครับไม่อยากได้เงินคืนซักเท่าไหร่ แต่ถ้าเลื่อนได้แค่ +- 14 วันก็คงจันทริบลำบากแน่ๆ)